Virkinet-ohjeet

Voimassa olevat tilaukset

1. Mene sivulle Tilaukset ja tilin tiedot.
  2. Valitse Viimeisin valmistunut tilauksesi -kohdasta Näytä valmistuneen tilauksen sisältö.

Tilauksien tiedot

1. Kaikki tilaukset, myös uusin vahvistamasi tilaus, näkyvät kohdassa Kaikki tilaukset Tilaukset ja tilin tiedot -sivulla.
  2. Tilaus on Käsittelyssä-tilassa, kunnes Virtuaalikirjasto on omalta osaltaan käsitellyt tilauksen.
  3. Tilauksen tilanteen voi tarkistaa kohdasta Kaikki tilaukset.
  1. Mene sivulle Tilaukset ja tilin tiedot
  2. Valitse ”Kaikki tilaukset”.
  3. Valitse päivämäärältään viimeisimmän tilauksen kohdalta ”Tilaa uudestaan”, jolloin edellisen vuoden tilaus siirtyy ostoskoriin.
  4. Tee mahdolliset peruutukset. Tarkempi ohje alla.
  5. Lisää haluamasi uudet aineistot valitsemalla Takaisin tuotelistaukseen -linkki tai ylävalikosta Virkinet. Tarkempi ohje alla.
  6. Valitse ”Tarkista tilaus” ja tarkista avautuvalta sivulta sekä tilauksen sisältö että laskutusosoite. Voit lisätä Lisätiedot-kohtaan esimerkiksi viitteen tai tilausnumeron.
  7. Valitse ”Vahvista tilaus”.
  8. Kun tilaus on käsitelty, saat tiedon sähköpostiisi.
  1. Jos haluat poistaa aineiston tilauksesta, mene ostoskoriin ja paina X Poista tuote -sarakkeessa ko. aineiston kohdalta.
  2. Peruutukset koskevat seuraavan tilauskauden tilauksia eivätkä ne tule voimaan kesken kauden.
  3. Peruskokoelmaan kuuluvia tuotteita (Peruskokoelma, Elsevier Article Choice, UpToDate Anywhere, Advanced-lisäosa, Lexidrug) ei voi perua. Jos haluat muuttaa Elsevier Article Choicen tilausmäärää, katso tarkemmat ohjeet alempaa.
  4. Kun olet poistanut haluamasi aineistot tilauksesta, tee vielä mahdolliset uudet tilaukset valitsemalla Takaisin tuotelistaukseen -linkki tai ylävalikosta Virkinet. Tarkemmat ohjeet alla.
  5. Tarkista ja vahvista tilaus.
  1. Kun olet siirtänyt ostoskoriin viimeisimmän tilauksen ja tehnyt mahdolliset peruutukset, valitse Takaisin tuotelistaukseen -linkki tai ylävalikosta Virkinet.
  2. Lisää avautuvasta tuotelistauksesta haluamasi aineistot oikeassa kokoluokassa ostoskoriin valitsemalla “Lisää ostoskoriin” tuotteen kohdalta.
  3. Kun olet lisännyt haluamasi aineistot tilaukseen, mene Ostokoriin ja tarkista tilaus. Tilauksen tarkistamiseen pääset valitsemalla lisäämäsi tuotteen kohdalta “Näytä ostoskori” tai Virkinet-valikon Ostoskori-kohdasta.
  4. Vahvista tilaus.
  1. Kun olet siirtänyt ostoskoriin viimeisimmän tilauksen, valitse Elsevier Article Choice -tuote.
  2. Valitse haluamasi määrä artikkeliavauksia alasvetovalikosta.
  3. Valitse Lisää ostoskoriin.
  4. Uusi valittu määrä tulee näkyviin ostoskoriin. Huom! Aiemmin tilattu määrä näkyy edelleen ostoskorissa eikä sitä voi itse poistaa.
  5. Jos tilaukseen ei tule muita muutoksia (uusia tuotteita tai peruutuksia), tarkista ja vahvista tilaus.
  6. Kun tilaus tulee käsittelyyn SOTEVirtuaalikirjastoon, poistetaan aiemmin tilattu Elsevier Article Choice -tilausmäärä. Kun poisto on tehty, saat uuden tilausvahvistuksen.

Laskutusosoitetietoihin lisätään virallinen laskutusosoite ilman verkkolaskutusosoitetta.
Lasku ei tule suoraan Virkinetistä, vaan sieltä saadaan laskun liite.